Dr.Info - Hivatalos magyar egészségügyi tudakozó
Egészségügyi Minisztérium
Telefonos tudakozó elérhetősége:
Telefon: 06 40 DRINFO (06 40 374-636)
Hétköznap és hétvégén: 0-24 óráig
 
Gyakori kérdések – válaszok oldalaGyakori kérdések – válaszok oldala
Az oldalon az Ön által kiválasztott, a portál használatát segítő Gyakran Ismételt Kérdést és a hozzá tartozó választ tekintheti meg. Alatta ugyanehhez a rovathoz tartozó további kérdéseket és válaszokat talál.
Rovat neve:Gyógyszertárak

Mire való a „Belépés intézményeknek” doboz?
E-mail címének és jelszavának megadásával itt tud belépni az az adminisztrátor, akit a beküldött regisztrációs nyomtatvány alapján a Dr.Info munkatársai regisztráltak a megfelelő egészségügyi intézmény illetve annak egységei, gyógyszertár vagy civil szervezet adatainak karbantartásához.
Rovathoz tartozó további kérdések és válaszok:
Hogyan találhatok meg a leggyorsabban egy gyógyszertárat?
Gyógyszertárat leggyorsabban a főoldal megfelelő fülére vagy a „Gyógyszertárak” menüpontra kattintva megnyíló kereső oldalon kereshet, a gyógyszertár jellemző adatainak megadása után.
Gyógyszertár keresésekor hány kereső feltételt adjak meg?
Több keresőfeltétel megadása esetén (pl. helység és utcanév egyidejű megadása) a találatok száma jóval kevesebb lesz, és a keresett gyógyszertár kiválasztása is sokkal egyszerűbb. Mivel azonban a megadott kereső feltételeknek egyszerre kell teljesülniük, ha nem biztos egy adott keresőfeltételben (pl. nem ismeri a keresett gyógyszertár pontos nevét vagy nem biztos abban, hogy melyik utcában található), azt inkább ne használja.
Mit tegyek, ha nem találom meg a keresett gyógyszertárat?
Ilyen két esetben fordulhat elő. Első esetben elképzelhető, hogy Ön nem megfelelően használta a kereső feltételeket (pl. mert nem pontosan ismer egy adatot) és egy pontatlanul megadott feltétel kizárta a keresett gyógyszertárat a találati listából. Ilyenkor indítson egy újabb keresést, és csak azokat a feltételeket adja meg (pl. megye, kerület vagy helység), amelyet biztosan ismer. Második esetben elképzelhető, hogy a keresett gyógyszertár valamely oknál fogva valóban nem található meg adatbázisunkban. Mivel adatbázisunk alapját az ÁNTSZ gyógyszertár nyilvántartása képezi, nyilvántartásunkban minden olyan gyógyszertár szerepel, amelynek a 9/1990. (III. 28.) SZEM rendelet alapján az ÁNTSZ működési engedélyt adott ki. Ebben az esetben javasoljuk, hogy kérjen segítséget telefonos tudakozónktól, melyet a lap tetején látható elérhetőségen tud felhívni.
Mi az oka, ha a megtalált gyógyszertár adatai nem felelnek meg a valóságnak?
Gyógyszertár nyilvántartásunk alapját az ÁNTSZ 9/1990. (III. 28.) SZEM rendelet alapján létrehozott és karbantartott gyógyszertár nyilvántartás képezi. A hiba oka kétféle lehet. Az első, hogy a hibás adat már az ÁNTSZ nyilvántartásában is rosszul szerepel. Ennek oka pedig az lehet, hogy az intézmény helytelenül jelentette be a kérdéses adatot, vagy az időközbeni adatváltozást nem jelentette az ÁNTSZ felé. Amennyiben Ön a kérdéses gyógyszertár munkatársa, kérjük, hogy kezdeményezze a hibás adat javítását a helyileg illetékes ÁNTSZ-nél. Mivel a Dr.Info adatbázisában a gyógyszertárak adatai havonta frissülnek, így minden adatváltozás esetében fennáll annak a lehetősége, hogy az ÁNTSZ adatbázisában történt frissülés csak a következő hónapban jelenik meg a Dr.Info portálon. Ezen időbeli átfutásból fakadó téves adatokért előre is elnézésüket kérjük.
Mi a különbség az „ÁNTSZ által hitelesített adatok” és „A gyógyszertár által megadott adatok” között?
Az ÁNTSZ által hitelesített adatok forrása az ÁNTSZ 9/1990. (III. 28.) SZEM rendelet alapján vezetett működési engedély nyilvántartása. Az ebben szereplő adatok hatósági, közhiteles adatoknak minősülnek. A többi adat forrása az adott gyógyszertár, mely adatokat az gyógyszertár képviselője töltötte fel portálunkra és ő is felelős annak karbantartásáért. Ezen adatok tekintetében tehát a Dr.Info portál csak egy megjelenítő felületet ad, annak hitelességéért minden felelősséget a gyógyszertár visel.
Milyen gyakran frissülnek a gyógyszertárak adatai?
Az ÁNTSZ által hitelesített adatok havi gyakorisággal frissülnek, így az ÁNTSZ gyógyszertárakat nyilvántartó adatbázisában megjelenő változások mindig az adatmódosítás bejelentését követő hónap elejétől válnak elérhetővé a Dr.Info portálon. Az intézmény által megadott adatok frissülési gyakorisága változó, annak frissítése és valódisága az intézmény felelőssége, hiszen ezen adatok tekintetében a Dr.Info portál csak egy megjelenítő felületet ad, annak hitelességéért az intézmény felel.
A Dr.Info nyilvántartásában lévő gyógyszertár képviselője vagyok. Hogyan igényelhetek adminisztrációs jogot a gyógyszertár adatainak karbantartásához?
Adminisztrációs jogot a főoldal megfelelő fülére vagy a „Gyógyszertárak” menüpontra kattintva megnyíló oldalról letölthető „Dr.Info regisztrációs nyomtatvány gyógyszertárak részére” nyomtatvány kitöltésével és beküldésével lehet. A részletesebb tudnivalókat a nyomtatványon találja.
 
Vissza Főoldalra